Pazartesi, Şubat 18, 2008

ÇAĞATAY YOLDA, YA SKYTÜRK!

Gece Sky Türk kananlı izleyiniz var mı bilmem ama bu tuhaf isimli sözüm ona haber kanalı, saatler 24'ü gösterdiğinde bir acayip oluyor. Sanki kanalın idaresi, yayını bilinmez(!) güçlerin kontrolüne geçiyor ve bir yayın komedisidir gidiyor ki, sormayın…

Geceleri uyuma sorunu yaşayanlardanım ben de… Bazen de iyi oluyor hani, normal saatlerinde yakalayamadığım programları, gece tekrarlarında izleyebiliyorum.

Favori kanallarım da, NTV, CNNTurk, CNBC-E, Kanal24… Belge ve belgesel ağırlıklı, bazen de söyleşi programlar oldu mu yayında, kitleniveriyorum bu kanallardan birine veya dünya sinemasından çarpıcı örneklere…

Neyse, bazen de basketbol maçları ve Nihat Genç'in söyleşileri için Sky Türk'ü de tercih ediyorum.

Geçenlerde Nihat Genç'i dinliyorum Sky'da…

Gene coşturuyordu (!) üstat, bir hükümete, bir muhalefete, bir medyaya, bir AB ve ABD'ye verip veriştiriyordu!

Sonra derken, yayın kesildi ve araya bir tanıtım girdi. "Çağatay Yolda" az sonra…

Tanıtımdan sonra program kalındığı yerden devam edilecek diye sanıyorudm ki, yayına "az sonra" duyurusuyla Çağatay Yolda başladı.

"Her halde Nihat Genç'in programının bandıyla alakalı bir sorun ortaya çıkmıştır, o nedenle yarım kestiler!" diye düşündüm o anda ve başka kanallarda şansımı denemek üzere, kanallar arası yolculuğuma başladım(!)

Birkaç gün sonra Efes Pilsen'in İtalya'da oynadığı bir maçı izliyordum Sky Türk'te ... (Yine gece ve tekrarında tabi…) Bir hayli çekişmeli ve heyecanlı geçen maçın son saniyelerinde eşitlik bozulmadı. Maç 5 dakikalık uzatmaya gitti.

Bu boşluktan istifade araya tekrar bir tanıtım girdi ve gene "Çağatay Yolda… Az sonra" anonsu duyuldu.

Ben ve o saatte (kaç kişi vardı o maçı izleyen bilmiyorum ama) ekranda maçın uzatma dakikalarının başlamasını aval aval beklerken, az sonra başlaması gereken Çağatay Yolda, üstelik geçen geceki tekrarıyla yayına verildi…

Yine masumane bir düşünceyle, programın bandıyla ilgili sorun olma ihtimalini pijama cebime koyup(!) başka kanallardan maçın skorunu öğrenme yoluna gittim. Nitekim Efes uzatmada rakibini yenmeyi başarmış.

Geçen akşam yine uykusuz bir gecenin ortalarında, Nihat Gençli programı denk getirdim. Aklımda bir önceki "Çağatay Yolda"lı kesintiler de gelmedi değil. Nihat Genç her zamanki performansında konuyu tartışırken, Çağatay Yolda tanıtımı zınnkkk diye araya girmez mi!

Ben elimde kumanda dumur vaziyette olacakları beklerken, Çağatay Yolda'nın aynı tekrarı yayına verilince, "pes" demekten kendimi alamadım!

Pes ki, ne pes!

Yayın kalitesi, izleyiciye saygı, sorumluluk, samimiyet, ciddiyet, karizma, bir anda yerlere serildi Sky Türk'ün…

Ciddiye alınmayacak bir kanal olduğunu belki biliyorsunuzdur, amma ve lakin Türkiye'nin büyük bir bölümüne üstelik haber kanalı iddiasıyla yola çıkıyorsanız, Çağatay'ı yolda bırakacaksınız(!) Gecenin bilmem hangi saatinde, "bu saatte bizi kimse izlemiyordur!" düşüncesine sahipseniz, program yapmak için bütçeniz de yoksa o zaman dükkânı kapatacaksınız.

Birileri sizi izliyordur mutlaka ve o izleyen, eli kalem tutan biri olabilir mesela(!) belli mi olur; benden söylemesi ;-)

http://www.dorduncukuvvetmedya.com/dkm/article.php?sid=10225

Hiç yorum yok: