Çarşamba, Nisan 16, 2014

Kent Kargaşa Meydanı…

Bursa’nın tam da ortasında Kent Meydanı adında çirkinlik abidesi… Hani ucube filan diyecem ama heykellere haksızlık etmek istemiyorum(!)
Hakkını da yemeyeyim, Kent Meydanı Recep Altepe değil, bir önceki başkan rahmetli Hikmet Şahin’in ilk kazığıdır Bursa’ya!
İlk diyorum çünkü ikinci kazığı da, sağ olsun Recep Altepe TOKİ Doğanbey’de Bursa’nın böğrüne hançer gibi çakarak Şahin’den geri kalmadığını dosta düşmana gösterdi.
Neyse, konumuz TOKİ değil Kent Meydanı.
Ya da "Kent Kargaşa Meydanı" demek daha yerinde belki...
Zaten yeterince gayri estetik ve işlevsiz olan Kent Meydanı'na BŞ Belediyesi de sanırım işlevini artırmak için “kargaşa” yaratmayı uygun görmüş(!) Gündüz Kent Meydanı’nın oradan geçerken, karşısına geçip şöyle bir bakın bakalım; meydan girişinde nasıl bir çirkinlik var!
Ben bir Bursalı olarak bundan rahatsızlık duyuyorum, diğer hemşehrilerim neden gocunmuyor anlamakta zorluk çekiyorum.
Önde, kartonetten uydurulmuş devasa Recep Altepe’nin ve BŞ Belediyesi’nin propagandasını yapan bir portresi var. (Altepe’nin sanki reklama ve propagandaya ihtiyacı varmış gibi) Hemen paralelinde Kızılay’ın kan toplama aracı, az ötede yine BŞ Belediyesi’nin yeni hizmet binasının garip maketi, onun da yanında Çaykur’un reklam standı, Kent Meydanı’nın girişine set çekmiş, ucubeliği perçinleyerek, Bursa’nın aslında ne kadar taşra olduğunu haykırıyor!
Tam bir Ortadoğu kenti Bursa, zira hiçbir Avrupa kentinin göbeğinde böyle bir kargaşaya rastlayamazsınız.
Hele bi de akşam saatlerinde aynı yere gidin, bakın ve ağlayın. Kent Meydanı’nın göbeği otopark vaziyette!
Meydanın çirkin aydınlatma sisteminden söz etmiyorum bile. Aydınlatma direği değil sanki onlarca araba farlarını açmış bulunduğu yeri değil boşluğa doğru geçenlerin gözlerini rahatsız edecek şekilde kamaştırmaktan başka bir işe yaramıyor.
Bundan bir ben mi rahatsız oluyorum, başka Bursa evladı neden tepki vermez, yoksa bende mi bir tuhaflık var, anlamıyorum!
BŞ Belediyesi hanlar-hamamlar onarıp kültür merkezileri açıyor, ne güzel, bravo, alkışlıyorum, fakat kentin göbeğindeki kargaşa nedir arkadaş?
Bu çirkinliği kim temizleyecek, BŞ Belediyesi mi?
Yoksa Bursa valiliği mi?
E hani Bursa Avrupa şehriydi?
Çakma değil gerçek bir Avrupa şehri oluşturmak istiyorsanız, işlevsiz tramvayları oraya buraya kondurmak yetmiyor.
Zira önce düzen oluşturmak, planlı, programlı ve estetik düşünmek gerek.
El oğlu böyle yapıyor, peki ya biz?



Hiç yorum yok: